Zespół Placówek Integracyjnych w Kowali

Relacja z wyjadu do Czech w ramach projektu Erasmus + we wrześniu 2017

       Dnia 17.09.2017r. wczesnym rankiem wyruszyliśmy spod Szkoły w Kowali w naszą podróż w ramach projektu Erasmus+ do Czech.

        Późnym popołudniem zwiedziliśmy piękną Pragę, która bardzo mi się spodobała . Widzeliśmy ciekawy  most Karola ze starymi rzeźbami zbudowany na największej rzece w Czechach Wełtawie oraz katedrę Św. Wacława wybudowaną w stylu gotyckim.

        Po krótkim pobycie w stolicy Republiki Czeskiej pojechaliśmy na miejsce realizacji projektu do miejscowości Okna, gdzie zostaliśmy zakwaterowani u czeskich rodzin. Na miejscu mogliśmy podziwiać florę i faunę Czech .

        Pierwszego dnia w czasie wspinaczki na zamek Bezdez, w ramach projektu mieliśmy okazję podziwiać roślinność okolicznych wzgórz i lasów. Porównywaliśmy napotkane kwiaty, krzewy i drzewa z florą naszego regionu (zadanie projektowe A4).

        W kolejny dzień pobytu uczyliśmy się zasad- jak bezpiecznie schodzić po ściance wspinaczkowej oraz  w ramach działań projektowych udzielanie pierwszej pomocy  przy złamaniach  lub w stanach  zagrożenia życia (zadanie projektowe A14). Następnie uczyliśmy się jak rozpalać ognisko i piec warzywa na ogniu (zadania A11 i A15) oraz jak budować szałas (A13). Podczas zabawy w geocoaching nauczyliśmy się niektórych słówek z języka angielskiego oraz czeskiego.

     W środę uczestniczyliśmy wraz z pozostałymi grupami projektowymi w spływie rzeką – raftingu (zad. A12). Wielką radość sprawiła nam jazda kolebieżkami. W tym dniu noc spędzaliśmy na campingu, poznając zasady bezpiecznego zachowania w lesie.

       W czwartek zwiedzaliśmy Zamek Valdstein, czyli w tłumaczeniu Leśny Kamień, podziwiając okoliczną panoramę z tarasów widokowych.

       W ostatni dzień pobytu odbyły się rozgrywki sportowe pomiędzy zespołami państw uczestniczących w ramach projektu.

       Następnie pożegnaliśmy się z rodzinami goszczącymi, z uczestnikami projektu i wyruszyliśmy w drogę powrotną do Polski.

      Życie w rodzinie czeskiej jest bardzo podobne do naszego ale mam wrażenie, że tam rodziny spędzają ze sobą więcej czasu np. podczas posiłku lub po powrocie dzieci ze szkoły.

       Działania projektowe jakie zostały zrealizowane w miejscowości Okna to:

-wspinaczka skałkowa,

-pierwsza pomoc(miała na celu sprawdzenie naszych umiejętności w przypadku zagrożenia życia),

-rozpalenie ogniska i smażenie kiełbasek,

-geocoaching(zabawa polegająca na odnajdywaniu ukrytych wcześniej obrazków),

-budowanie szałasu.

Opracowała: Emilia Mastalerz klasa VI

Wczesnym rankiem 18. września 2017 r. wraz z nauczycielami i  jedenastoma innymi uczniami Szkoły Podstawowej im. Antoniego Hedy ps. „Szary” w Kowali wyruszyliśmy do miejscowości Okna w Czechach. Było to możliwe dzięki Programowi Erasmus+

i zaangażowaniu naszych nauczycieli.

             Po kilku godzinach jazdy dotarliśmy do pięknej stolicy Czech – Pragi. Podczas zwiedzania tego miasta mogliśmy podziwiać klimatyczne uliczki starej jego części, zabytkowe budowle, jak Katedra Św. Wita czy Most Karola. Po skończeniu wycieczki po Pradze pojechaliśmy do Okien, gdzie czekały na nas rodziny u których mieliśmy mieszkać. Mnie gościła rodzina znanego w tamtych stronach rzeźbiarza. Mogłem podziwiać jego prace i warsztat.

             Drugiego dnia wizyty cała grupa uczestników Projektu wybrała się do ufundowanego w 1264 r. przez czeskiego króla Přemysla Otakara II zamku Bezděz. Dotarliśmy tam pieszo, ale było warto. Ruiny zamku oraz będący jego częścią gotycki kościół, jak i jego okolica były zachwycające.

            Następny dzień spędziliśmy na grach terenowych. Nasze różnojęzyczne towarzystwo świetnie bawiło się przy budowie szałasu w lesie, wspinaczce, rozpalaniu ogniska. Śmieszne sytuacje wynikały głównie za sprawą odmiennych przyzwyczajeń i różnic językowych. Na szczęście język angielski okazał się „międzynarodowy” i byliśmy w stanie się porozumieć.

            Czwartego dnia uczestniczyliśmy w spływie kajakowym. Największą atrakcją były małe wodospady, które trzeba było pokonać bez wywrotki. Do miejsca w którym spędziliśmy nocleg  dotarliśmy już suchym lądem – na hulajnogach!

             Ostatniego dnia pobytu uczestniczyliśmy w zawodach sportowych, które odbyły się na boisku szkoły w Oknach. Graliśmy, jak u nas, w zbijaka, piłkę nożną, hokej i rzucaliśmy dyskiem. Wszyscy bawili się przednio. Kiedy zakończyliśmy igrzyska musieliśmy się rozstać

z poznanymi kolegami i przygotować do powrotu do Polski.

             Fajnie było poznać tyle osób z różnych krajów, rozmawiać z nimi i zwiedzić niezwykłe miejsca u naszych południowych sąsiadów.

            Opracował: Bartosz Pluta klasa VI

FILMIK

Pierwszy tydzień kwietnia spędziłam w cudownej Hiszpanii wraz z moimi koleżankami i kolegami oraz nauczycielkami. Po locie luksusowym dreamlinerem z Warszawy do Madrytu udaliśmy się do centrum miasta. Tam zwiedziliśmy zabytkowy dworzec Atocha z ogrodem botanicznym, a następnie Muzeum Sztuki Współczesnej, gdzie widzieliśmy obrazy Pabla Picassa i Salvadora Dali. W niedzielę obejrzeliśmy cały Madryt, gdyż skorzystaliśmy z autobusu turystycznego, który wozi chętnych po mieście. Potem pojechaliśmy pociągiem do Albacete, gdzie spotkaliśmy pozostałe delegacje i wspólnie udaliśmy się autokarem do Quintanar del Rey.

W poniedziałek pojechaliśmy do szkoły. Hiszpanie oprowadzili nas po budynku i zaprowadzili na salę gimnastyczną, gdzie odbył się powitalny pokaz hiszpańskich tańców i hiszpańskiej muzyki. Potem była prezentacja wszystkich szkół partnerskich. Następnie udaliśmy się z wizytą do burmistrza oraz zwiedziliśmy lokalny kościół. Po południu bawiłam się w parku z moimi znajomymi.

We wtorek odbyły się zajęcia na temat recyklingu i oszczędzania energii. Dzięki tym zajęciom nauczyłam się nowych słówek po angielsku oraz sposobów oszczędzania energii. Mieliśmy także „międzynarodowe zawody sportowe”, które okazały się świetną zabawą.

W środę byliśmy na zajęciach o zdrowym żywieniu i o czynnikach rakotwórczych. Pani tłumaczyła nam, jak zapobiegać takim chorobom i co jeść, aby być zdrowym. Po tych zajęciach poszliśmy na lunch. Następnie pojechaliśmy do lasu, gdzie odbyły się zajęcia na temat orientacji w terenie. Musieliśmy posłużyć się mapą, aby odnaleźć prawidłowe punkty.

W czwartek wybraliśmy się na całodniową wycieczkę do hiszpańskiego miasta Cuenca. Najpierw pojechaliśmy do muzeum paleontologicznego, gdzie podziwialiśmy szczątki dinozaurów oraz wzięliśmy udział w warsztatach w języku angielskim. Po zwiedzaniu muzeum udaliśmy się do parku, gdzie można było odpocząć i zjeść kanapki. Potem pan przewodnik zaprowadził nas na górę, z której można było zobaczyć panoramę Cuency i tzw. "wiszące domy". Widok był piękny. Następnie obejrzeliśmy całe miasto i kupiliśmy pamiątki. Po powrocie do Quintanar del Rey rodziny zabrały nas do domów.

W piątek poszliśmy na stadion gdzie odbył się charytatywny bieg celem zebrania pieniędzy na walkę z rakiem. Niepełnosprawni ludzie też wzięli w nim udział. Potem pojechaliśmy na koncert muzyki filmowej, po którym dostaliśmy certyfikaty.

W sobotę rano pożegnaliśmy się z naszymi gospodarzami i wyruszyliśmy w długą i męczącą podróż powrotną. Do Kowali dotarliśmy po północy, a więc już w niedzielę!

Opracowała: Maria Frączek uczennica klasy V

Wizyta w Szwecji w ramach projektu Erasmus+

26.09 2016 - 30.09.2016

Znalezione obrazy dla zapytania szwecja flaga

     W niedzielę 26 września 2016 roku wyruszyliśmy z Kowali do Warszawy. Czekała nas długa podróż: lot dwoma samolotami. Najpierw lądowaliśmy w Amsterdamie, skąd docelowo lecieliśmy do Trondheim w Norwegii, a potem autokarem do Szwecji. Już na lotnisku niezbędna okazała się dobra znajomość języka angielskiego. Jednak dzięki dobremu przygotowaniu na lekcjach języka angielskiego, nie mieliśmy żadnych problemów.   

     Gdy dotarliśmy na miejsce, czyli do szkoły partnerskiej w Gaddede w Szwecji, przywitali nas nauczyciele, rodzice oraz dzieci, u których mieliśmy gościć podczas pobytu. Spotkaliśmy także naszych kolegów z pozostałych krajów, czyli  Finlandii i Czech.

     27 września, w poniedziałek, już o 8 rano  odbyła się zbiórka uczestników spotkania projektowego.

Podczas drogi do szkoły mogliśmy podziwiać miasteczko. Budynek szkoły znajdował się na wzniesieniu, skąd rozpościerała się piękna panorama całego miasteczka i widoczna była charakterystyczna architektura drewnianych budynków.

Po dotarciu na miejsce spotkania, zostaliśmy przywitani przez pana dyrektora szkoły w Gaddede, a następnie mogliśmy zwiedzić całą szkołę. Poznaliśmy uczących tam nauczycieli oraz społeczność uczniowską. Kolejnym punktem spotkania były zajęcia lekcyjne, dzięki którym mieliśmy możliwość poznania systemu nauczania w Szwecji oraz codziennego funkcjonowania szwedzkiej placówki. Zwróciliśmy uwagę na wyposażenie jednej z pracowni, znajdowały się w niej instrumenty muzyczne oraz różne pomoce do nauki zajęć praktycznych, takich jak gotowanie czy szycie. Przerwy międzylekcyjne były długie i podczas nich panowała cisza, co w szkołach rzadko się zdarza. Dzieci mogły wychodzić przed szkołę, gdzie bawiły się w różne zabawy, a chłopcy grali na boisku w piłkę.

     Podczas spotkania uczestników projektu  Erasmus+ wysłuchaliśmy ciekawych prezentacji o krajach partnerskich, przygotowanych przez uczniów z poszczególnych szkół, a następnie udaliśmy się zwiedzać miasteczko.

     Podczas krótkiej wycieczki po Gaddede  poznaliśmy  dokładniej tę miejscowość.  Zaprowadzono nas do Punktu Informacji Turystycznej, gdzie znajdowało się również małe muzeum. Pani kustosz opowiedziała nam o roślinach i zwierzętach występujących  w najbliższej okolicy, poznaliśmy ich miejscowe nazwy (A5- Zwierzęta wokół nas, A4 – Zielnik). Mogliśmy je oglądać na makietach oraz w formie wyprawionych okazów. Dowiedzieliśmy się tez sporo o ludziach Sami i ich zwyczajach. Miejscowi uczniowie, którzy pochodzili z plemienia Sami  przedstawili nam rytuał zapraszania do szałasu.

     Wtorek, 28 września, był dniem przeznaczonym na wycieczkę po lesie znajdującym się za szkołą i doskonałą okazją na poznanie miejscowej przyrody (A2- Orientacja). Podczas pieszej wędrówki rozpoznawaliśmy rośliny i zwierzęta oraz  uczyliśmy się ich nazw regionalnych (A5- Zwierzęta wokół nas, A4 – Zielnik). Gospodarze przygotowali dla wszystkich zabawy terenowe.

     Drużyny składały się z dzieci i nauczycieli z różnych państw. Trzeba było porozumiewać się w języku angielskim, co było swoistym wyzwaniem, bo słownictwo związane z otaczającą nas  przyrodą do łatwych nie należało. Wszyscy jednak z powodzeniem ukończyli zabawy, jednocześnie poznali się lepiej z dziećmi uczestniczącymi w projekcie ERASMUS+. Kolejnym zadaniem dla każdej drużyny było własnoręcznie przegotowanie posiłku (A15 – Żywność). Nauczyliśmy się jak rozpalić ognisko i upiec na specjalnych misach jedzenie. Była to doskonała  lekcja przetrwania w terenie.  

     Wieczorem wszyscy udali się do kina, gdzie oglądaliśmy przygody skrzata o ciekawym imieniu Dunderklumpen. Film ukazywał najpiękniejsze zakątki Szwecji oraz niezwykłą przyjaźń skrzata i chłopca. Była to także ciekawa lekcja języka szwedzkiego.

W tym dniu odbyły się też dwa spotkania projektowe nauczycieli. Podczas nich zostały ustalone  następne mobilności: do Hiszpanii i  do Czech. Omawiano również jak należy uzupełniać dokumenty dotyczące projektu oraz platformę e-Twinning i blog.

W środę 29 września  odbył się rajd w góry, który obfitował w niesamowite doznania, a to dzięki urokliwym widokom. Głównym celem wyprawy było zdobycie najwyższego szczytu               w okolicy –Kalberget. W czasie rajdu realizowane były następujące zadania: obcowanie z dziką przyrodą, rozpoznawanie tropów zwierząt, obserwowanie typowej roślinności terenów górzystych, orientacja w terenie, stosowanie się do zasad pieszych wędrówek w górach (A5- Zwierzęta wokół nas, A4 – Zielnik, A2 Orientacja).

Wędrówka była  męcząca, ale opłacał się ten trud, bowiem po dotarciu na szczyt mogliśmy zrobić  pamiątkowe zdjęcia. Na zakończenie tego miłego dnia zostaliśmy zaproszeni na ognisko. Każdy musiał wykazać się umiejętnością robienia hot-dogów (A15 – Żywność).

     W czwartek 30 września pojechaliśmy do małej szkoły w  Jorm. Wspólnie z dziećmi 5-cio i 6-letnimi tropiliśmy renifery, nie te prawdziwe, bowiem zabawa polegała na odnajdywaniu karteczek z reniferami. Gospodarze przygotowali ognisko, podczas którego mogliśmy częstować się płaskimi, tradycyjnymi chlebkami. Gdy zwiedzaliśmy szkołę musieliśmy dostosować się do panujących tam zasad i chodziliśmy po budynku w … skarpetkach.

Kolejnym punktem spotkania były wspólne zajęcia na sali gimnastycznej, nauczycieli także ta atrakcja nie ominęła.  

Następnie autokarem pojechaliśmy do Stekenjokk, gdzie mogliśmy obserwować stado dzikich reniferów (A5 – zwierzęta wokół nas). Jednak główną atrakcją tego dnia  było zwiedzenie skansenu w Ankarede. Zostaliśmy zaproszeni do tradycyjnej chaty, gdzie uczestniczyliśmy w lekcji historii dotyczącej ludów Sami. Przedstawiono nam zwyczaje i odświętny strój Samitów, słuchaliśmy też ich języka. Mieliśmy możliwość skosztowania potraw przygotowanych z renifera, widzieliśmy jak się wypieka cienkie chlebki przypominające mace. Na pożegnanie została odśpiewana specjalna pożegnalna pieśń.  

     W Gaddede spotkaliśmy Polkę, która w kościele była organistką. Z rozmowy z nią dowiedzieliśmy się dużo o życiu miejscowej ludności oraz plusach i minusach mieszkania w małej szwedzkiej miejscowości.

W ostatnim dniu naszej wizyty w Szwecji, w piątek 1 października, zorganizowana została wycieczka do Hallingsafallet, nad największy wodospad w okolicy. Podczas zajęć w terenie obserwowaliśmy piękne krajobrazy oraz przełom rwącej rzeki i granitowe skały.

Po wycieczce odbyło się uroczyste zakończenie wizyty w Szwecji. Każdy z uczestników projektu Erasmus+ otrzymał certyfikat. 

GALERIA

Regulamin udziału uczniów w projekcie Erasmus+ oraz mobilnościach.

INFORMACJE OGÓLNE

  1. Projekt realizowany jest w okresie od 1 września 2015 do 31 sierpnia 2018 w ramach programu: ‘Erasmus +’ Edukacja Szkolna, Współpraca Szkół.
  2. Ogólne cele projektu:
  • Uświadomienie oraz przybliżenie uczniom i nauczycielom różnorodności kultur, języków i wartości europejskich.
  • Rozwój współpracy międzynarodowej
  • Rozwój uczniów na drodze do obywatelstwa europejskiego
  1. Ze względu na specyfikę projektu, jednorazowo może uczestniczyć w wyjazdach sześcioro uczniów. Wyjazdy traktowane są jako wyraz uznania dla uczniów szczególnie wyróżniających się zaangażowaniem w realizację projektu.
  2. Projekt realizowany jest w formie: zajęć pozalekcyjnych, zajęć szkolnych oraz indywidualnie przez uczniów.
  3. Do zadań uczniów biorących udział w projekcie należy:
  • wspólnie z opiekunem projektu omówienie i ustalenie zasad współpracy w realizacji projektu, podziału zadań w zespole;
  • zgodne zespołowe podejmowanie działań objętych projektem;
  • rzetelne i terminowe wypełniane obowiązków wynikających z prac przydzielonych w harmonogramie;
  • współpracowanie z opiekunem projektu i uczniami wchodzącymi w skład zespołu projektowego;
  • przygotowanie sprawozdania z realizacji projektu oraz odbytych mobilności;
  • publiczna prezentacja projektu po jego zakończeniu w terminie uzgodnionym z opiekunem projektu.

Kryteria kwalifikacji uczniów do udziału w zagranicznych mobilnościach

  1. Deklaracja przyjęcia gości z zagranicy podczas wizyty w Polsce.
  2. Co najmniej dobre zachowanie i dobre wyniki w nauce, wysoka frekwencja.
  3. Komunikatywny stopień znajomości języka angielskiego.
  4. Szeroko pojęte osobiste predyspozycje, jakie będą przydatne podczas zajęć w trakcie pobytu za granicą, np. komunikatywność, otwartość, i poszanowanie innych partnerów, reprezentujących inną kulturę, religię czy przekonania.
  5. Aktywny udział w pracach projektowych.
  6. Przestrzeganie terminu realizacji zadań
  7. Jeżeli liczba uczniów chętnych do wyjazdu przekroczy ilość uczestników mogących wziąć udział w wyjeździe, zostanie utworzona grupa rezerwowa.
  8. W przypadku, gdy wystąpi problem z wyłonieniem uczestników wyjazdu według określonych powyżej kryteriów, zostanie przeprowadzone losowanie wśród uczniów biorących udział w projekcie.
  9. Jeżeli uczeń zakwalifikowany do wyjazdu zgłosi rezygnację, na jego miejsce zostanie wybrany uczeń z listy rezerwowej.
  10. W przypadku rezygnacji z wyjazdu ucznia zakwalifikowanego do tego wyjazdu bez uzasadnionej przyczyny (np. poważna choroba), koszty wynikające z tej rezygnacji (zmiana nazwiska na bilecie lotniczym, odwołanie rezerwacji itp.) ponosi rodzic/opiekun prawny ucznia.
  11. W razie nie przyjęcia gościa z zagranicy rodzic/opiekun prawny ucznia zobowiązany jest ponieść koszty związane z pobytem tego gościa (zakwaterowanie, wyżywienie, komunikacja, wycieczki itp.) ,lub wskazanie opiekuna i zakwaterowania zastępczego.
  12. Wszelkie kwestie nieujęte w regulaminie będą rozstrzygane przez Dyrektora szkoły i koordynatora projektu.
  13. Opiekunowie projektu nie odpowiadają za zmiany wynikające z przyczyn zewnętrznych lub od nich niezależnych
  14. Aby uczeń mógł wziąć udział w wyjeździe jest zobowiązany do dostarczenia kompletu dokumentów (zgoda rodziców, dane do kontaktu telefonicznego i elektronicznego z uczniem i jego rodzicami/opiekunami itp.) w terminie określonym przez koordynatora oraz do pisemnego potwierdzenia zapoznania się z regulaminem uczestnictwa w wyjeździe. Ponadto, wymagana jest zgoda na udzielenie pomocy medycznej, i posiadanie karty EKUZ.
  15. Właściwe przygotowanie się do wyjazdu dotyczy każdego ucznia biorącego w nim udział; wiąże się to z kwestią zgromadzenia kompletu dokumentów, odpowiedniego ubioru, obuwia, itp.
  16. Uczestnicy   wyjazdu   są   zobowiązani   do   bezwzględnego   przestrzegania   poleceń koordynatora projektu i opiekunów w tym stałego kontaktu elektronicznego.
  17. Każdy uczestnik podlega bezwzględnie następującym zakazom:

Wyboru uczniów do wyjazdu dokonuje zespół rekrutacyjny, składający się co najmniej z 3 osób: Dyrekcji szkoły oraz dwóch nauczycieli zaangażowanych w prace projektowe.

Ustalenia dodatkowe:

ZASADY UCZESTNICTWA W WYJAZDACH (MOBILNOŚCI)

  • Zakaz samodzielnego oddalania się od grupy.
  • Zakaz stosowania używek w jakiejkolwiek postaci.
  1. Uczestnicy wyjazdu dostosowują się do ustalonego programu i rozkładu czasowego dnia.
  2. Uczestnicy   wyjazdu   przestrzegają   przepisów   BHP,   przeciwpożarowych   i   kodeksu ruchu drogowego, itp.
  3. Obowiązkiem  każdego   uczestnika  wyjazdu   jest  kulturalne   zachowanie,   dbanie   o dobre   imię   szkoły   i   kraju.   Uczestnicy   nie   naruszają   godności   uczestników reprezentujących inną kulturę, religię czy przekonania.
  4. W przypadku złamania powyższych reguł, uczeń zostanie wykluczony z dalszego udziału   w   projekcie,   jego   ocena   z   zachowania   ulegnie   obniżeniu   oraz   zostaną zastosowane kary przewidziane w statucie szkoły.
  5. Jeżeli uczestnik wyjazdu wyrządzi szkody, to odpowiedzialność finansową poniosą rodzice/opiekunowie prawni.
  6. Uczestnicy wyjazdu podlegają regulaminowi od momentu zbiórki przed wyjazdem do momentu zakończenia wyjazdu przez koordynatora.
  7. W momencie zaistnienia nieprzewidzianych okoliczności, koordynator  ma prawo zmiany postanowień powyższego regulaminu.
  8. W przypadku zaistnienia kwestii spornych, podjęcie decyzji będzie należało do komisji złożonej z Dyrekcji szkoły, koordynatora i jednego z nauczycieli biorących udział w realizacji projektu.
  9. Treść regulaminu jest dostępna u koordynatora projektu oraz w sekretariacie szkoły.

POSTANOWIENIA KOŃCOWE

 

  1. W momencie zaistnienia nieprzewidzianych okoliczności, koordynator  ma prawo zmiany postanowień powyższego regulaminu.
  2. W przypadku zaistnienia kwestii spornych, podjęcie decyzji będzie należało do komisji złożonej z Dyrekcji szkoły, koordynatora i jednego z nauczycieli biorących udział w realizacji projektu.
  3. Treść regulaminu jest dostępna u koordynatora projektu oraz w sekretariacie szkoły.

Z prawdziwą przyjemnością informujemy, iż Szkoła Podstawowa w Kowali będzie realizować od września bieżącego roku projekt Erasmus+ zatytułowany „Let´s get school outdoor". Współpraca będzie trwała 36 miesięcy (od 1.09.2015 do 1.09.2018) i obejmowała pięć państw: Czechy, Hiszpanię, Szwecję, Polskę i Finlandię. Szkolnym koordynatorem projektu jest nauczycielka języka angielskiego, pani Anna Głogowska-Frączek.
Przedsięwzięcie skupia placówki o podobnym charakterze, tj. małe, wiejskie szkoły o stosunkowo niewielkiej liczbie uczniów. Partnerstwo będzie dotyczyło szeroko pojętej „edukacji na zewnątrz" - w rozmaitych klimatach, krajobrazach i porach roku. Działania projektowe będą obejmować różne przedmioty szkolne i zaangażują praktycznie wszystkich uczniów placówki. W pierwszym roku trwania projektu dzieci zajmą się np. farbowaniem tkanin, orientacją w terenie (użycie kompasu, GPS, mapy, wskazówek przyrody), tworzeniem sztuki w plenerze, opisywaniem popularnych zwierząt (dzikich, hodowlanych i domowych) oraz zielnikiem. W roku szkolnym 2015/16 planowane są dwie mobilności. Uczniowie i nauczyciele Szkoły Podstawowej w Kowali odwiedzą szkołę w Czechach już w listopadzie, a wiosną będą gościć obcokrajowców ze wszystkich państw partnerskich.
Podstawowe informacje o naszych partnerach:
Czechy - Zakladniskola a materskaskola, miejscowość Okna, koordynator Veronika Žáková;
Hiszpania – szkoła CEIP PAULA SOLER SANCHIZ, miejscowość Quintanar del Rey, koordynator Concepcion Lozano;
Szwecja –szkoła Frostviksskolan, miejscowość Gäddede, koordynator Björn Benz;
Finlandia –szkoła Kirkonkylänkoulu Hyrsingintoimipiste, miejscowość Pirkkala, koordynator Kaija Lindholm.

Zapraszamy na bloga naszego projektu, gdzie znajdziecie Państwo aktualne informacje dotyczące naszej współpracy.

http://letsgetschooloutdoor.blogspot.com

Pierwsze spotkanie projektowe w Czechach

 Zobacz prezentacje...

Zebranie z rodzicami przed wizytą gości w naszej szkole

Działania szkolne w ramach projektu Erasmus+ „Let's Get school out door"

orzel

Dzisiaj jest:
22 Maj 2018
Imieniny obchodzą:
Julia, Wiesława, Helena
Do końca roku szkolnego pozostało:
-334 dni

Linki

Dziennik elektroniczny 

 

 

 Ministerstwo Edukacji Narodowej

 

Kuratorium Oświaty w Kielcach

 

 

Bezpieczna i przyjazna szkoła

 

 

Program Bezpieczna +

Znalezione obrazy dla zapytania program bezpieczna +

 

Projekt Erasmus+

 

GMINA SITKÓWKA-NOWINY

 

Bezpieczny internet 

 

 

Ogólnopolskia Koalicja

na rzecz

Bezpieczeństwa Dzieci w Internecie.

 

  

Projekt Englisch Teaching

 

Polsko Amerykańska Fundacja Wolności

Polsko-Amerykańska Fundacja Wolności

Nidzicka Fundacja Rozwoju- NIDA

 

 NIDA.pl

Wojewódzki Fundusz Ochrony Środowiska

i Gospodarki Wodnej w Kielcach

 

Znalezione obrazy dla zapytania wfoś w kielcach

 

Zadanie pn.: Pracownia edukacji ekologiczno - przyrodniczej

w Szkole Podstawowej im. gen. Antoniego Hedy ps. "Szary" w Kowali

realizowane przez Gminę Sitkówka - Nowiny,

 jest współfinansowane ze środków

Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Kielcach

zgodnie z podpisaną w dniu 17.05.2017 roku umową dotacji na kwotę 20 000,00zł.

Statystyki

Użytkowników:
1688
Artykułów:
554
Zakładek:
1
Odsłon artykułów:
312774